Buraya kadar sosyal medyanın teorik kısmından bahsettik. Ne olduğunu, ne olmadığını anlatmaya çalıştık. Bunun yanı sıra pratikte de neler olabileceğinden söz etmek bu yeni kavram için daha akılda kalıcı olacaktır.
Sosyal medya kavramı; pazarlama sektöründe ciddi bir açılıma sebep oldu.Bunun nedenlerinden ilki birçok mecradan daha hızlı, daha etkili ve geri dönüşü ölçülebilir imkanlar sunması. Bir diğer önemli nedende ucuz olmasıdır.
Sosyal medyada, insanlar bir ürün ya da hizmet hakkında hiç farkında olmadan bilgi sahibi olduklarını görmekteler.Bu yönüyle viral marketinge benziyor. Ama bence bu özelliğinden ziyade hedef kitlenin katılımıyla oluşan özellikleri bahsi geçen ürün ya da hizmetin daha çok benimsenmesini ve bu sayede de algıda rüçhan hale gelmesini sağlıyor.
Sosyal medya sadece ürün-hizmet pazarlamasında kullanılmıyor. Ünlü bir sanatçıyı, futbolcuyu ve daha akla gelebilecek birçok kişiyi içeriyor. Bu kişilerin yaptıkları çalışmaların tanıtımı, çıkardıkları kitaplar hakkındaki eleştirilerini birçok kişi okuyor, okutuyor sosyal medya sayesinde.
Bu demek ki aslında her kişinin kendisini sosyal medya sayesinde belli bir noktaya getirebileceğidir.Bir diğer sosyal medya sonucu da aslında artık ürün-hizmet ve sanatsal basın toplantılarına basın ve medyanın yanı sıra internet dünyasının ünlü blog yazarlarını davet etmek zorunda kalmaları olacak. Hatta basından daha önem verecekleri kanaatindeyim yakın gelecekte.
Blog yazarlığı konusunu ayrı ele almak istedim.Zira sosyal medya kavramında büyük yer tutan bu olay, günümüz online dünyasına birçok açıdan katkı sağladığı gibi pazarlama anlamında da yeri büyüktür.
Blogları takip edilen yazarların ulaştıkları kitleler esasında birçok pazarlama ajansının ağzını sulandırmaktadır.Bununda yakın gelecekte daha da büyüyeceğini düşünenlerden biriyim.
O yüzdendir ki blog yazarlarının gözüne giren, ilgilerini çeken ve nihayetinde yazılarında yer alan hizmet-ürün ya da sanatsal kişi yahut olaylar, sosyal medyada olgusunda birkaç adım ileri giderler.
Sosyal medyanın 2010 yılında daha da geniş kitlelerce kabul göreceğinden şüphem yok. Benim asıl merak ettiğim 2011 seçimlerinde siyasetçilerin sosyal medyayı nasıl kullanacağıdır. Zira Barack Obama seçim kampanyasının büyük kısmını buna ayırmış ve hedefe ulaşmıştır.
Size Barack Obama’nın sosyal medya kampanyasının kısa hikayesini anlatarak buraya kadar bahsettiğim sosyal medya kavramının diğer bir deyişle, Halkla İlişkiler 2.0’ın ne kadar etkili olduğunu anlamanızı sağlayacağım.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder