Günümüz iş dünyasının beklenen yeni pazarlama/halkla ilişkiler fırsatlarından sayabileceğimiz sosyal medya nedir? Nereden başlanmalıdır?
Sosyal medya, aslında yeni bir şey değildir; yaşadığımız hayatın içerisinde her zaman olan şeylerdir. Sosyal medya, insanla birebir ilişkisi olan tüm taktikler demek değildir ama pazarlama stratejileri için düşünülmeye ihtiyaç duyulan Sosyal Medya taktikleridir. Facebook ya da Twitter’i kullanıp kullanmamak değil de asıl soru ‘’Bu portalları şirketimin pazarlamasında beni başarıya nasıl kullanırsam ulaştırır?’’ olmalıdır. Ortak görüş olarak, sosyal medya, her bir bireysel müşterinin ihtiyaçları ve hedefleri olarak tanımlanır.
YENİ NESİL GÖZÜYLE…
Yeni nesildeki potansiyel, bazı pazarlama alanlarında sosyal medya tarafından dramatik bir şekilde tahmin edilmişti.(Genellikle internet kanalıyla).Radyo yayınlarının yaygın olduğu zamanlarda yapılan satış mesajlarının sonuçlarının ne olacağı bilinmiyordu. Bu durum ortalıkta serbetçe dolaşan ne olduğu ya da ne yaptığı belli olmayan tabiri caizse ulumalara sebep oluyordu. Günümüzde yeni nesil bu konularda çok daha farklı fikirler buluyor. Online olarak insanlar, bilgisayarlarından ürünler ve cevaplar için arama yaptıklarında görünür oluyorlar. Bu yeni nesil için çok önemli bir unsur olmakta idi. Fakat son birkaç yılda bu durum enteresan bir şekilde değişti ve sosyal medya ile birlikte yadsınamaz bir girişim alanına döndü.
Bu durum, insanlar nerede olurlarsa olsunlar arama yaparak kendi beğendikleri markalarını bulabilecekleri bir sistem anlamına geliyor. Blog eklemek, internete dosyalarınızı, resimleri upload etmek , tag etmek ya da doğrudan Flicker’da resimlerinizi tanımlamak, müşterilerinizden aldığınız testimonial videolarınızı Youtube’da yayınlamak,Facebook’ta,Twitter’da ya da LinkedIn’de profil oluşturmak,linklerini paylaşmak bu büyük sosyal endüstrinin network sitelerinde yapılabilecel şeylerdir.Bunun yanı sıra yeni neslin sürekli güvenerek kullandığı sitelerde var.Bunlar, Yelp,Google , Maps ve İnsiderpages gibi siteler.Eğer bunlar senin şirketinde yoksa ya da bu siteleri kullananlar sana online olarak ulaşamıyorsa sen pazarda değilsin demektir.
VARLIKLARINI EN İYİ ŞEKİLDE KULLANMAK
Online imkânlarınızla şirket profilinizi oluşturmak ya da ürün-hizmet ya da kendinize ait videolarınızı upload etmek başlamak için en iyi yoldur. Fakat bunlarla eşdeğer olan diğer şeylerde içeriği iyi belirleyerek zamanında güncellemeleri yaparak kendinizi iyi tanımlamanızdır. Böylece aramalarda indekslerde size ait bloglar, profiller vs. bulunacak ve size ait marka ve diğer çalışmalara büyük desteği olunacaktır.
Bunlarla birlikte, linklerden geri dönüşlerle sitenize ulaşılmasında sizin kendiniz ya da firmanız hakkında yazdığınız doğru tanımlamalar, profil resimleriniz gerçek potansiyele sahip kişileri size çekecektir. Sosyal medya çalışmalarınızla beraber yapmış olduğunuz diğer katalog,broşür gibi çalışmalara da aynı özen ve dikkatle yapmalısınız ki bunlar birbirlerini besler ve her ikisinde de performansınızı arttırır.
SOSYAL MEDYA MERKEZ NOKTASI VE KONUŞMA MODELİ
Sosyal medya çalışmalarınıza başladığınızda size tüm bu bağlantıların aynı merkezden yönlendirileceği birinci sınıf bir website ya da blog gerekmektedir. Buna sosyal medyanızın ana merkez üssü diyebilirsiniz. Bu sitede size ait tüm aktiviteler, çalışmalar, konuşmalarınız olmalıdır ve yeni neslin ilgisini çekebilecek ve beklentilerine cevap verebilecek gelişmiş içerikler olmalıdır. Direkt olarak katılım gösterilebilecek bir sistem olmalı bu platform.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder